SERIÁL: Sandman 2022

Článek od: Redakce - 12.08.2022

Uplynul týden od chvíle, kdy Netflix vypustil celou první řadu seriálové adaptace komiksu Sandman. A protože uhrančivé dílo Neila Gaimana patří pro mnohé z redakce mezi stěžejní záležitosti, zkusili jsme dát pohledy dohromady. Pohybují se od zklamání, přes střízlivé přijetí, nadšení a dokonce i supernadšení.

RECENZE: Audiokniha a seriál Dobrá znamení (Terry Pratchett, Neil Gaiman)

Článek od: Petra Elen Mand... - 03.06.2020

Když se spojí Neil Gaiman, který se proslavil svou láskou k mytologii a dějinám náboženství, a Terry Pratchett se svým výrazně specifickým humorem a projevem, vznikne z toho parodie na Zjevení sv. Jana, která si nebere servítky. Poukáže na slabiny náboženství, předurčenosti i černobílého vidění světa. Dobrá znamení přicházejí.

RECENZE: Neil Gaiman & Charles Vess, Hvězdný prach

Článek od: Eylonwai - 02.01.2019

Vesnice Zeď byla vždycky trochu zvláštní. Její obyvatelé se nikdy nevzrušovali z podivného vánku, při němž plameny najednou hoří modře nebo rudě. Ani z ještě podivnějších návštěvníků a pocestných mířících k průrvě ve zdi. Za tou zdí je totiž cosi tajného a přitom dobře známého, cosi, co voní po ostružinách, letním večeru a ohni. Je tam jiný svět.

RECENZE: Brian W. Aldiss, Skleník

Článek od: Eylonwai - 13.11.2018

Země, vzdálená budoucnost. Planeta se přestala otáčet, polovinou je v nekonečné tmě a polovinou v neustálém žhnoucím dni. Na sluneční straně se rozpíná fíkovník, obrovský organismus tvořící džungli přeplněnou rostlinným životem. A na té druhé? Kdoví. A gigantičtí traverzéři mezitím snovají své pavučinové stezky na trase mezi Zemí a Měsícem. Vítejte na konci světa.

Severská mytologie Neila Gaimana v podání Pavla Soukupa

Článek od: Redakce - 17.04.2018

Britský mistr fantastické literatury Neil Gaiman byl odjakživa natolik fascinován severskými mýty, až zkrátka neodolal a rozhodl se je poutavě převyprávět pro současného čtenáře. Výsledkem je fascinující sbírka mrazivých legend o nelítostných bozích drsného kraje SEVERSKÁ MYTOLOGIE, která jako vůbec první „gaimanovka“ vychází coby audiokniha v podání herce Pavla Soukup

Literární vyhlídky: srpen-září

Článek od: Martin Stručovský - 18.08.2017

Přichází další Literární vyhlídky,  v nichž lze zjistit následující: okurková sezóna je za námi. Novinky od Heteši a Šlechty už jsou sice venku, ale chystá se toho mnohem víc. Dorazí Batman, další komiks od Chucka Palahniuka, ale taky třetí Časodějové a dvě ambiciózní historické fantasy - Přemyslova krev a Hořící kůň. 

KOMIKS: První kniha hřbitovní

Článek od: Martin Stručovský - 05.02.2017

Neil Gaiman patří u českých čtenářů k oblíbeným autorům. V poslední době se však nakladatelé o jeho nové romány neperou. Naštěstí ale situaci zachraňují vydavatelé komiksů. Jedním z nich je i Comics Centrum, které minulý rok do světa vyslalo První knihu hřbitovní.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - N. Gaiman