SOBOTNÍ FILMOVÁ SRDCOVKA

Článek od: Tereza Kadečková - 12.03.2022

Všichni mají nějakou tu svou filmovou srdcovku. Není nic lepšího, než se o ni podělit. Sobotní filmová srdcovka je novou rubrikou ve stylu Čteme si, kde vám redaktoři a nadšení diváci představí své oblíbené filmy a seriály. Známé, obskurní, staré, a nebo úplně nové jako v případě The Batman, o kterém píše Tereza Kadečková.

KOMIKS: Geoff Johns, Jason Fabok - BATMAN: Tři Jokeři

Článek od: Marek - 19.10.2021

Málokdy se stane, abych po dočtení komiksu měl chuť ihned jej založit do horní poličky. Do společnosti Dlouhého Halloweenu, Kameňáku nebo Ticha. Tři Jokeři se tam už už sápali a zastavil je pouze nedostatek místa. Nastalo dilema. Snyderův kánon musel zůstat pohromadě, měl jsem tedy přesunout Halloween, Ticho... Nebo snad Kameňák? Ne, nikoho z nich jsem vyměnit nemohl. Ale bylo to jen o fous. Aniž bych si to plně uvědomoval, v tu chvíli jsem nového Batmana podvědomě umístil do žebříčku. Freud by měl radost...

Batman vs Batman: Úsvit Batmanovosti

Článek od: Frecerick - 13.04.2021

Batman – fenomén, který je s námi už desítky let a fanoušci ho stále milují. Díky technologickému pokroku se brzy rozšířil z komiksových sešitů na filmová plátna, a tak se nejeden režisér pokusil stvořit vlastního Batmana. To zapříčinilo, že na internetu existuje nespočet žebříčků a srovnávacích článků, které si berou všechny možné adaptace tohoto netopýřího bojovníka se zločinem na paškál. U nás na Sardenu však nic takového dosud nevyšlo, a tak vám přináším svůj žebříček celovečerních filmů s Batmanem seřazených od nejhoršího po nejlepší.

KOMIKS: Batman - Detective Comics 9: Gordon ve válce

Článek od: Marek - 01.04.2021

Šílenci, sektáři a všichni dohromady egoisté a vrazi. Přesto působí v rámci žánru uvěřitelně. Gordon ve válce se vrací ke komorněji pojatým případům – a dělá dobře.
Slovy Hagrida: „Tak to je lepší“ *. Všeříkající věta, mé dojmy lze shrnout do těchto čtyř slov.

Znovuzrození hrdinů DC: Batman 2 – Já jsem sebevražda; Tom King, Mikel Janin, Mitch Gerads, Hugo Petrus

Článek od: Marek - 20.02.2020

Někdy je pro úspěch třeba porušit vlastní zásady a uzavřít dočasné příměří s těmi z druhé strany barikády. Své o tom ví Amanda Wallerová se Sebevražedným oddílem, u níž se tentokrát inspiroval i sám pán stínů, Batman.
Autoři se v Já jsem sebevražda rozhodli napsat příběh o závislosti, traumatu, sebeobětování, přátelství, lítosti a lásce. To již na první pohled vypadá jako přeslazený patetický doják. Jak se s ním tedy popasovali?

Literární vyhlídky – leden až březen 2020

Článek od: Petr Simcik - 30.01.2020

Knižní novinky začátkem roku jsou poměrně nevděčná disciplína, protože vydavatelé s informacemi zatím škudlí. Vzpamatovávají se po předvánočních uzávěrkách a počítají skromné zisky i po novoročních slevách. Každopádně tu naštěstí máme i takové, kteří šlapou do pedálů celý rok. 

KOMIKS: Batman - Detective Comics 7: Anarky; Brian Bucellato, Francis Manapul

Článek od: Marek - 17.01.2020

Na začátek této recenze si vypomohu přirovnáním k docela jinému odvětví zábavy, a sice k videohrám. Videoherní trh v dnešní době z velké části opanuje firma Ubisoft. Dříve inovativní a velmi oblíbené studio, dnes terč mnohé kritiky. Proč to, ptáte se? Ubisoft se začal příliš opakovat. Začal používat šablonu, která je znatelná v naprosté většině jeho her, dokonce i v těch, pro které nebyla nikdy určena a překáží v nich. Lidé začali mít oprávněný pocit, že za své peníze dostávají to stejné, jenom v novém kabátku s líbivější grafikou. Pro mě je DC v tuto chvíli Ubisoftem komiksu.

KOMIKS: Batman - Černá rukavice

Článek od: Petr Simcik - 13.01.2020

 Je to jedno z velkých žánrových klišé. Superhrdinu si někdo někam pozve pod průhlednou záminkou a následně se ho snaží zničit. A hrdina se samozřejmě nedá. Zhruba tak je to i s Černou rukavicí.

KOMIKS: Scott Snyder - All-Star Batman 1: Můj nejhorší nepřítel.

Článek od: Marek - 16.05.2019

Můj nejhorší nepřítel je cestou dlouhou 800 km. Cestou, která začíná na povrchu, ale zavrtává se čím dál hlouběji až do samého nitra každého z protagonistů. Možná by mohli jen sedět na gauči a zaujatě rokovat. To by ale nebyl ten pravý zážitek, silný emoční prožitek, který přeci jen sebeuvědomění napomáhá.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Batman