RECENZE: Kevin Sands , Alchymistova šifra 5

Článek od: Petra Elen Mand... - 21.02.2024

Pátý díl fantasy série s názvem Zrádcova dýka nás opět zavede do roku 1666 k přátelům Christopherovi, Tomovi a Sally. Ti se vracejí zpět z Francie do Londýna, kde konečně zavládl klid po morové epidemii. Za odvedené služby jim navíc král Karel II. slíbí nevídané odměny. Potíže si je však najdou i doma…

RECENZE: Tracy Wolffová, Vztek

Článek od: Tereza Kučírková - 02.02.2024

Odešla Touha, přichází Vztek, druhý díl upírského megahitu. A přesně jako touha je citem niterným a intimním, vztek se nikde neskrývá a ovládá akci plnou silou.

Do příběhu se vracíme ve chvilce, kdy na ústřední mileneckou dvojici zaútočí Jaxonův bratr Hudson.

RECENZE: Lucie Bechynková, Ženy zločinu

Článek od: Petra Elen Mand... - 15.11.2023

Zločinožrouti pozor! Vychází nová kniha jedné z autorek podcastu Opravdové zločiny – Lucie Bechynkové. Ženy zločinu dávají hlas ženám pohybujícím se v prostředí trestných činů. Svůj prostor dostávají jak ty, které se vydaly po temné cestě: vražedkyně, tak i ty, které stojí na opačném konci spektra: ředitelka věznice, vyšetřovatelka a další.

RECENZE: Tracy Wolffová, Touha

Článek od: Tereza Kučírková - 10.11.2023

‚Zakousni se.‘ Láká ze své obálky kniha Tracy Wolffové, americká autorka, která má na kontě desítky publikací mnoha žánrů. Bravurně brouzdá vodami dětské literatury, ale ráda potěší i ženská srdce ryzí červenou knihovnou. Tracy Wolffová je milovnicí draků, upírů a dalších stvůr. Česky jí vyšly dvě harlekýnky a pak přišla Touha.

RECENZE: Korunní princezny, Catherine Doyle a Katherine Webber

Článek od: Jana K. - 12.07.2023

Spisovatelky Catherine Doyle (u nás jí vyšla např. thrillerová série Krev za krev či pohádkově laděné fantasy Bouřňákův ostrov) a Katherine Webber jsou v reálném životě švagrové. Jejich společná cesta je však zavedla ještě o kousek dál a dala tak vzniknout Korunním princeznám, čtivé, romantikou i jemným humorem protkané youngadultovce, jak se patří. Kniha je rozdělená do dvou dějových linek, v nichž se každá z autorek ujala jedné hrdinky a vdechla jim vlastní duši.

RECENZE: G. M. Sainová, Temné a kruté lži

Článek od: Jana K. - 25.04.2023

Temné a kruté lži, Young Adult thriller s prvky nadpřirozena, jsou debutem americké spisovatelky Ginny Myers Sainové. Ta roky trávila spoluprací se středoškoláky jakožto režisérka a instruktorka herectví, není proto divu, že se její prvotina týká právě mladých lidí.

RECENZE: Převzetí, Vojtěch Záleský

Článek od: Tereza Kučírková - 18.04.2023

Nakladatelství CooBoo má ediční plány naplněné zejména knihami určenými pro mladé čtenáře (young adult). Jejich jarní novinka  Převzetí z pera českého spisovatele Vojtěcha Záleského ale není jednou z nich. Žánrová specialita kombinující fantasy s gangsterkou cílí na dospělé čtenáře a její přebal je vybavený dvěma trigger warning symboly (značkami upozorňujícími na citlivý obsah).

RECENZE: Rod země a krve, S. J. Maasová (Půlměsíční město 1)

Článek od: Jana K. - 02.03.2023

Sarah J. Maas. Americká spisovatelka, jejíž jméno je pro mnohé čtenáře YA/NA fantastiky doslova modlou. Nemalé oblibě se těší i u nás, o čemž svědčí i vysoká hodnocení jejích knih napříč všemi knižními databázemi. Například její prvotina Skleněný trůn (v originále vyšel už v roce 2012, u nás o tři roky později u nakl. CooBoo) si s více jak čtyřmi tisíci hodnoceními na databazeknih.cz drží úctyhodných 86 %. Dnes tato série čítá sedm dílů a prequel (Krvavé ostří). Kromě tohoto bestselleru je známá i autorčina tetralogie Dvůr trnů a růží a chystaná urban fantasy trilogie s názvem Půlměsíční město.

RECENZE: Jenom nestvůra, Vanessa Len

Článek od: Tereza Kučírková - 24.01.2023

Kniha se zařadila mezi Humbook tipy, nejvýraznější tituly na young adult scéně. Určení pro mladé čtenáře je jistě na místě, jednak věkem hlavních protagonistů, a také jemnou romantickou linkou. Originální prvek cestování fungující na principu den za den je však natolik zajímavý, že příběh zaujme i starší čtenáře.

RECENZE: Djatlovova expedice: nová odhalení

Článek od: Petra Elen Mand... - 20.05.2022

Začátkem roku 1959 se vydala skupina vysokoškoláků na výlet do okolí hory Otorten v pohoří Ural. Když se nevraceli, nechali po nich příbuzní vyhlásit pátrání. To trvalo tři měsíce a skončilo v květnu, kdy byla konečně nalezena všechna těla a důkazy, ze kterých vycházejí badatelé dodnes. Co se účastníkům této výpravy stalo?

Přihlásit se k odběru RSS - Albatros Media