ROZHOVOR s Karolinou Francovou

Článek od: Hanina - 23.04.2018

Přečtěte si rozhovor s Karolinou Francovou, autorkou Purpurové noci, série, jejíž první díl, Ve stínu Rudé věže, vydalo nakladatelství Brokilon na sklonku roku 2017.

Víkend ve stínu Rudé věže

Článek od: Karolina Francová - 19.01.2018

Koncem loňského roku vydalo nakladatelství Brokilon novou knihu Karoliny Francové. Autorka se vám prostřenictvím několika textů pokusí svůj svět přiblížit. Dneska vám přinášíme třetí a zároveň závěrečný z nich. 

RECENZE: Františka Vrbenská – Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Jan Křeček - 08.03.2017

Žena. Slovo, které hýbe světem. Přinejmenším tím mužským. Jen těch podob, které žena má! Žena v množném čísle, žena za pultem, žena osudová (tedy femme fatale), žena tajemná, žena profesionální (jak ví nejlépe Páral). A těch knih, co bylo napsáno! Schválně si zadejte do vyhledávače knihovny slova „žena se“. Vyplivne to knihy jako Žena se závojem, Žena se nikdy nevzdává, Žena se špatnou pověstí a v neposlední řadě i Žena se nedá loupat jako banán. No, a pak je tu Žena se lvem.

RECENZE: Františka Vrbenská - Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Petra Elen Mand... - 28.02.2017

Výlučně ženská antologie povídek z žánru fantasy je vzácný jev, obzvlášť pokud zahrnuje pouze česko-slovenské spisovatelky. Pole fantasy literatury je zkrátka spojováno spíše s muži. Přesto je to pozoruhodné, protože ženy měly odjakživa k nadpřirozenu a fantastice blíže než jejich drahé protějšky. Mnohá náboženství i kultury v sobě nesou pohled na ženu jako na osobu přirozeně inklinující k empatii a schopnostem nahlédnout za oponu věčnosti. Podívejme se, nakolik se autorkám podařilo stát se důstojnými protivníky mužům na poli genderového souboje.

 

Vánoční tipy Sardenu

Článek od: Redakce - 26.11.2016

Jelikož se nám pomalu blíží Vánoce a vy jistě už pilně vybíráte, co si (nechat) nadělit pod stromek, řekli jsme si v redakci, že vám s výběrem trochu pomůžeme a sestavili jsme redakční žebříček.  

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - K. Francová