Když slavní autoři píšou pro děti II.

Článek od: Tereza Kučírková - 25.10.2022

V nedávném článku jsem se věnovala nejslavnějším světovým autorům fantasy/sci-fi a jejich dětské tvorbě. I v naší vlasti máme spoustu vynikajících spisovatelů, zabývajících se tímto žánrem, kteří zabrousili do vod pohádek pro nejmenší. Pokud toužíte oživit repertoár četby s dětmi, zde je výčet několika takových možností.

Když slavní autoři píšou pro děti

Článek od: Tereza Kučírková - 29.07.2022

Možná se vám stalo, že máte děti. A možná jsou ještě malé na to, abyste jim předčítali cokoliv, co by se blížilo vašemu vkusu. Mám na mysli například Harryho Pottera nebo Narnii. A tak trpělivě čekáte a téměř z paměti čtete Pejska a kočičku nebo Krtečka. Jenže když už desátý večer po sobě Krteček potřebuje nové kalhoty s kapsami a stálé dokola opakuje celé martýrium k jejich získání, zákonitě vám začne cukat oko a vloudí se k vám stesk po vašich oblíbených autorech. A nenapsali oni náhodou i něco pro malé děti? Odpověď je samozřejmě ano, jinak by byl tenhle článek dost krátký a zbytečný.

RECENZE: Disney – Usínací sbírka pohádek

Článek od: Petra Elen Mand... - 12.04.2022

Taky vám doma pobíhá princezna Elza, co tancuje a zpívá Let It Go ze známé pohádky Ledové království? Zbožňuje vaše ratolest bohatě ilustrované knížky s přiměřeným množstvím textu tak akorát, aby vám během čtení nedocházel hlas a zároveň jste neusnuli dříve než dítko? Pak zpozorněte.

 

ČTEME SI

Článek od: frankie - 29.06.2020

Sardenský občasník Čteme si tentokrát padl na Frankieho, který se v něm zaměřil na gamebooky a ještě svůj výběr zúžil přidáním kriteria "vhodné pro děti" . A přidal jeden tip pro dospěláky, který ale rozhodně není gamebook.

Dětské okénko

Článek od: Martin Stručovský - 03.12.2019

Vánoce už pomalu klepou na dveře a určitě mi dáte za pravdu, že kniha je pořád tím nejlepším možným dárkem. A to hlavně pro děti, které v posledních letech víc a víc času tráví u počítačů a dalších elektronických zařízení. V dnešním textu se zaměříme na několik knih z poslední doby, které by neměly chybět v dětských knihovničkách.

Anketa: Který díl Harryho Pottera máte nejraději? A proč?

Článek od: Redakce - 22.09.2016

České vydání Prokletého dítěte se nezadržitelně blíží. Harry Potter si za léta svého čarování stačil získat miliony nadšených čtenářů. Ale které jeho knižní dobrodružství se těší největší oblibě? Oslovili jsme několik respondentů, kteří nám odpověděli na to, které dobrodružství Harryho Pottera mají nejradši právě oni. 

UKÁZKA: Blake Charlton, Čarotepec

Článek od: Redakce - 29.10.2015

V magii ho cvičili ti nejlepší z nejlepších a podle proroctví měl zachránit svět. Vypadal tak nadějně, ale kvůli vzácné poruše není Nicodemus schopen kouzla používat správně. Avšak ne každý vnímá jeho slabost stejně a někteří se nezastaví ani před vraždou, aby mohli jeho talent využt...

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Dětská literatura