RECENZE: Vojtěch Matocha, Prašina: Bílá komnata (3. díl)

Článek od: Filip Roháč - 04.08.2021

Je to k zbláznění, jak některé příběhy na pokračování sami sebe posílají do kytek. Hře o trůny, nu dobrá, snad i Hvězdným válkám se to dá odpustit, protože v šoubyznyse jde koneckonců hlavně o peníze. Jaký důvod měl ale Vojtěch Matocha, aby horkou jehlou sešněroval první dva díly Prašiny, trilogie pro náctileté, a vytvořil nemastné neslané zakončení doposud epické ságy, to čert sám ví.

KOMIKS: Luke Pearson, Hilda se vrací

Článek od: Petr Simcik - 26.05.2017

Hilda Luka Pearsona se vrací a přináší další porci snového vyprávění, o němž se ani po druhém dílu nemohu rozhodnout: Je to skutečnost a je Hildin svět tak pohádkový? Ožívají opravdu severské legendy?  Nebo Hilda jen na plno využívá obrovskou dávku dětské fantazie?

KOMIKS: Luke Pearson, Hilda se vrací

Článek od: Petr Simcik - 16.05.2017

Hilda Luka Pearsona se vrací a přináší další porci snového vyprávění, o němž se ani po druhém dílu nemohu rozhodnout: Je to skutečnost a je Hildin svět tak pohádkový? Ožívají opravdu severské legendy?  Nebo Hilda jen na plno využívá obrovskou dávku dětské fantazie?

RECENZE: Luke Pearson - Hilda a troll, Hilda a půlnoční obr

Článek od: Petr Simcik - 31.08.2016

Hilda není pro každého. Je sice stejnou měrou pro děti i dospělé, ale o věku to v tomto případě rozhodně není. Spíš o povaze. Hilda je pro přemýšlivé, klidné snílky. Pro lidi jakéhokoli věku, kteří jsou ochotni přiznat, že kolem nás je něco víc, a kteří disponují jistou mírou fantasie a naladění.

Literatura: Peter Ackroyd, Hawksmoor

Článek od: Jan Křeček - 18.08.2016

Hawksmoor si pohrává s časem, s realitou, zpochybňuje pravdu, posouvá vnímání. A jako takový je samozřejmě nemorální, skandální a obscénní. Ostatně, co dneska není. Ale Ackroyd přidává neobyčejnou porci noblesy a literárnosti.

 

LITERATURA: Světy Dennise Lehanea

Článek od: Martin Stručovský - 15.07.2016

Americká detektivka, anebo chcete-li drsná škola, je u nás dost známá. Mezi její nejslavnější tvůrce patří Raymond Chandler nebo Dashiell Hammett. Ovšem americká drsná škola nejsou pouze zmínění klasici. Naopak. Drsná škola má celou řadu pokračovatelů a jedním z nich je i Dennis Lehane.

Přihlásit se k odběru RSS - Paseka