RECENZE: William R. Forstchen, Vteřinu poté

Článek od: Petr Simcik - 15.07.2012

Patos, klišé, patriotismus, blackout – Vteřinu poté. Pokud se vám líbil například film Den poté, Sopka či Den nezávislosti, můžete po Vteřině poté v klidu sáhnout a litovat nebudete. Víte, na čem jste, ta kniha se v nohém ohledu i chová jako film. Vteřinu poté je totiž klasické čtení někam do vlaku či na dovolenou, napínavé, nenáročné, vtahující do děje a varující.

RECENZE: Dmitry Glukhovsky, Metro 2033

Článek od: Petr Simcik - 26.05.2010

TOPlistTOPlistJako každé ráno beru tašku s knížkou, peněženkou a klíči od kanclu. Přehodím ji přes rameno a vypadnu z domu, cestou mrknu co je nového v trafice. Hmm, ta slečna na novém Maximu ... a sakra. Ujela mi tramvaj. Čekat patnáct minut? Kdepak, kousek je přece Českomoravská, takhle budu v práci ještě dřív. Kdybych nebyl tak líný, chodím tam každý den. Sjíždím po eskalátorech a vyndávám z tašky knížku zabalenou do novinového papíru. Metro 2033 - čtu na první straně, rozhlédnu se. To se hodí, pomyslím si. Přijíždí souprava a já usedám vedle nepříliš vábně vonícího vousáče. Začínám číst.

SF akce: Postapocon 2010

Článek od: Redakce - 21.04.2010

Konec světa je v současnosti oblíbeným tématem a postapokalyptické vize vládnou filmovým plátnům i zdařile okupují stránky knih. Teď ovládnou i knihovnu.

RECENZE: Brian W. Aldiss, Pokolení starců

Článek od: Petr Simcik - 22.03.2010

Pokaždé, když jsem četl nějaký katastrofický román, kladl jsem si tu samou otázku: Je autor příliš velký pesimista, nebo je jeho vize ještě optimistická? Musím se přiznat, že jsem nevěděl, ale dosud jsem věřil v první možnost.

RECENZE: José Saramago, Slepota

Článek od: Petr Simcik - 17.02.2010

Dlouho jsem přemýšlel jak tuto knihu vlastně uchopit, nikoli fyzicky, problém mi dělal její účel. Co si z knihy vlastně odnést? Její myšlenku, příběh, mnohdy naturalisticky líčené prostředí? Nebo ji dát do širších souvislostí s autorovou ostatní tvorbou...
Přihlásit se k odběru RSS - Postkatastrofický