RECENZE: Bájné země - Válkou zmítané království, Dave Morris, Jamie Thomson

Článek od: Kamba - 23.02.2024

Nedávno se mi do ruky Válkou zmítané království. Jedná se o první díl unikátní série Bájné země, která ve světě gamebooků nemá obdoby, a jsem moc rád, že se do ní Mytago pustilo. Jedná se totiž o open-world dobrodružství. Můžete jít, kam se vám zlíbí a kdy se vám zlíbí a pak se zase vrátit, což je v přímém kontrastu se standardními lineárními gamebooky.

RECENZE: Eva "Ronne" Lassler - Druhá Země

Článek od: Kamba - 01.08.2023

Tento rok se úspěšně vyhýbám fantasy gamebookům a podařilo se mi to i tentokrát: další z letošních novinek je sci-fi Druhá Země. Jeho autorkou je Eva „Ronne“ Lassler, která se na poli herních knih úspěšně představila fantasy prvotinou Dáma z Agor-Nhat ze světa Dračí hlídky.

RECENZE: Steve Jackson, Pekelný dům

Článek od: Kamba - 15.06.2023

Tento rok je pro mě speciální: Pekelný dům je totiž už druhý gamebook z řady Fighting fantasy, který jsem si letos zahrál. Kniha vypadá parádně – pevná vazba gamebookům prostě sluší a je hodně funkční, dobře padne do ruky a neustálé listování tam a zpátky na ni nezanechává žádné následky

RECENZE: Klinika smrti, K. H. Steinmetz

Článek od: Kamba - 21.11.2022

Varování: hraní této knihy může způsobit nebezpečnou, až chorobnou závislost na postapokalyptických zombie titulech. Například autor recenze si okamžitě musel koupit Světovou válku Z. Šetřete proto prosím své peněženky a naše lesy a gamebook nehrajte.

RECENZE: Nezemě: Zde jsou příšery!

Článek od: Tereza Zelinová - 11.07.2022

Dámy a pánové, přistupte blíže! Uvidíte nevídané, uslyšíte neslýchané! A dost možná zažijete jedno z největších dobrodružství svého života. Díky Nezemě: Zde jsou příšery se ocitnete na neznámém ostrově, po kterém se prohánějí dinosauři, rostliny mají řádný apetit a na každém rohu se třese starobylá civilizace, aby vás mohla sníst a obětovat, ne nutně v tomto pořadí. A když se k tomu přidá ne moc optimistické proroctví, pak je téměř jisté, že tato kniha bude jízda.

PRVNÍ DOJMY: Michael Reilly, Příběhy z Kernerrenu: Za Jitřní štíty

Článek od: Kamba - 06.07.2022

Většinou recenzi gamebooku píšu až poté, co si jej celý několikrát projdu a mám jistotu, že jsem prošel většinu odkazů, neminul žádný zásadní zábavný prvek a prověřil jeho znovuhratelnost. Popsaný přístup ovšem u velmi popisného gamebooku o délce 1000 odkazů (druhý nejdelší, který jsem hrál) může nějakou tu chvilku zabrat, navíc o prázdninách, kdy jsou večery krátké a na čtení knih tak není tolik času. Abych nemusel spěchat a opravdu knihu prošel tak, jak si zaslouží, rozhodl jsem se napsat články dva a před samotnou recenzí vydat kratší článek s prvními dojmy.

Gamebookové novinky roku 2022 – Mytago

Článek od: Kamba - 19.04.2022

Už je to rok, co jsem psal o chystaných gamebookových novinkách, a nastal čas téma trochu oprášit a podívat se, co se za uplynulý rok událo a co nás čeká. Stejně jako minule začnu nakladatelstvím Mytago, které je u nás co do počtu vydávaných titulů naprostým unikátem.

RECENZE: Jörg Benne, Verax

Článek od: Kamba - 15.02.2021

Proč jsem pro úvod nepoužil nic z knihy samotné, má svůj důvod: příběh je totiž klíčovou devízou Veraxu, proto nechci spoilovat. Ne že by příběh byl nějak originální, určitě jste něco podobného již četli/viděli. Jedinečný je prožitek při objevování, co se to na stanici vlastně stalo. Úplně vám závidím, že to máte zatím před sebou!

UKÁZKA: Jörg Benne, Verax: Experiment

Článek od: Redakce - 19.01.2021

Na zapomenuté stanici na konci vesmíru právě přistála těžce poškozená loď. Z jejích útrob vychází postava ve skafandru a vstupuje do spletitého systému ponurých staničních chodeb. Hra o život může začít! To je Verax: Experiment; první scifi gamebook v českém jazyce a poslední kniha nakladatelství Mytago v roce 2020. Za vaši pozornost rozchodně stojí.

RECENZE: Jonathan Green, Oz

Článek od: Kamba - 15.12.2020

Tuhle naprosto netradiční a opravdu originální recenzi na jeden z nových gamebooků od nakladatelství Mytago byste si rozhodně neměli nechat ujít. A to ani v případě, že vás gamebooky vůbec nezajímají. A víte co? Možná tím spíš byste si ji měli přečíst, protože je klidně možné, že přijdete na to, že číst gamebooky je parádní věc, která by vás mohla bavit.

POCTA KLASICKÝM RPG: ZAPOVĚZENÉ ZEMĚ

Článek od: Redakce - 03.12.2020

Retro RPG anebo „dračák“, takový jste vždycky chtěli mít! Snoubí se zde to nejlepší ze starého i z nového a vzniká tak svěží, vzrušující RPG, jaké jste ještě neviděli. Atmosféra her ze staré školy skrze moderní herní mechaniky.

RECENZE: Florian a Christian Sußnerovi, Měsíční oheň

Článek od: Petr Simcik - 10.09.2020

Dělej si poznámky, říkali. Kresli si mapu, říkali. A rozhodně to nečti v autobuse, říkali. Takže jsem to samozřejmě musel vyzkoušet. Vybaven několika záložkami, kostkami ve skleničce a vysokým sebevědomím jsem se ponořil do Měsíčního ohně, respektive do bludiště městských uliček a následně pralesa. A už takhle zpočátku se přiznám. Jde to, ale opravdu je lepší mít na Měsíční oheň klid a prostor.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Mytago