REPORTÁŽ ze křtu: Myšlenky zločince v české kotlině

Článek od: Daniel Palička - 05.02.2024

Jiřina Hofmanová (J.H.) je spisovatelka a legenda české kriminalistiky. Osm let pracovala jako vyšetřovatelka obecné kriminality na úrovni krajského úřadu vyšetřování, kde řešila nejzávažnější násilnou trestnou činnost. V 90. letech minulého století stála u vyšetřování tzv. orlických vražd. Později se školila u těch nejzkušenějších kriminalistů u Jednotky behaviorální analýzy Akademie FBI v americkém Quantiku.

Dne 12. září se v pražské Činoherní kavárně konal křest knihy Myšlenky zločince v české kotlině od Jiřiny Hofmanové.

REPORTÁŽ: HorrorCon 2023

Článek od: Madla Pospíšilo... - 22.12.2023

Letošní osmý ročník festivalu milovníků hororu proběhl 11. 11. 2023 v prostorách pražského klubu Kotelna. Program byl vskutku nabitý a vzhledem k jeho rozdělení nebylo v moci ani toho nejagilnějšího návštěvníka, aby stihnul veškerou přepestrou nabídku.

REPORTÁŽ: SklepCon 2023

Článek od: Madla Pospíšilo... - 27.11.2023

Když máte skvělé literární souputníky, není zbytí. Prostě je chcete vidět častěji, nejen na conech či literárních akcích, na nichž se stejně málokdy slezeme všichni, nebo alespoň podstatná většina.
Rozhodla jsem se tedy v těch správných strašidelných prostorách, v pochmurný dušičkový čas, uspořádat historicky první ročník setkání autorů sdružených kolem nakladatelství Golden Dog.

REPORTÁŽ: Vídeň futuristická

Článek od: Tereza Zelinová - 13.08.2023

Zdravím tě, poutníku z hvězd!

Co si představíš, když se řekne Vídeň? Řízek tak velký, že se nevejde ani na talíř? Sachr a přepražené kafe? Spoustu turistů a kýčovité suvenýry? Všechny představy jsou naprosto legitimní, protože to vše Vídeň má.

REPORTÁŽ: Fantastická Ostrava 2023

Článek od: Tereza Zelinová - 16.07.2023

Časový rozsah Fantastické Ostravy se ustálil na dvou dnech, sobotě a neděli. Letos byl organizátory zvolen termín 24. – 25. 6. Pořádat cony v létě je vždycky dost ošemetné, ale stejně se většina z nich v létě koná. Nikdy si nemůžete být jistí, jak vysoko se teploty dostanou. Letos ale při pořadatelích stál snad celý pantheon fantastických bohů.

REPORTÁŽ: FénixCon 2022, 37. mezinárodní setkání přátel fantastiky

Článek od: Madla Pospíšilo... - 05.01.2023

Ještě přede dvěma roky jsem vůbec netušila, co se skrývá za tajuplným a bůh ví čeho všeho ještě plným názvem con. Byla jsem fandomová panna jak vyšitá. Až s vlastním fušováním do psaní fantastiky jsem odhalila nejen její vskutku fantastickou šíři a žánrovou hloubku, ale zjistila jsem, kolik skvělých lidí se v tomto divotvorném světě objevuje.

REPORTÁŽ: HorrorCon 2022

Článek od: Redakce - 20.11.2022

7. ročník HorrorConu nabídl lepší prostory a zahraničního hosta a co dál tam bylo k vidění a slyšení, si můžete přečíst v reportáži Tomáše Martona.

REPORTÁŽ: Fantazák na hudebním festivalu

Článek od: Tereza Zelinová - 26.07.2022

Léto je v plném proudu a tam, kde jiní vidí okurkovou sezónu, já větřím nekonečné možnosti zábavy a kulturního obohacování. Mám za sebou 4 extrémně dlouhé a nabité dny na Colours of Ostrava. Po třech letech se konečně Dolní oblast Vítkovice rozezněla pestrou škálou hudebních stylů, přednášek, divadelních představení a v mém případě také nemožnosti si vybrat, co vlastně budu jíst. Asi si říkáte, jak tohle souvisí s fantastikou? Velice jednoduše. Nemusím připomínat, že fantastika jako taková je inspiračním zdrojem pro všechny oblasti našeho života a objevuje se i tam, kde byste ji čekali nejméně. A to i třeba na hudebním festivalu jako jsou Colours. Následující řádky budou věnovány nejen hudbě, která rozezněla moji archetypální strunu, ale i minirecenzi celých čtyř dní. Tak pojďme na to!

REPORTÁŽ: Comic Con duben 2022

Článek od: Tomáš Kouřil - 29.04.2022

Druhý český Comic-Con byl kvůli kovidu posunutý až na říjen 2021, a tak jsme se třetího, který právě skončil, dočkali už po půl roce. A vůbec nám to nevadilo. I proto, že organizační tým se opět vytáhl a zahltil nás programem natolik, až jsme zase nevěděli, kam dřív skočit. Být na Comic-Conu je jako být tři dny zavřený v cukrárně, jen nehrozí přejezení a diabetes.

REPORTÁŽ: HorrorCon 2020

Článek od: Redakce - 28.12.2020

5. ročník festivalu hororu letos proběhl on-line, kromě premiér videí, povídek a poezie, nových článků, rozhovorů nebo chatování čekal fanoušky celodenní soutěžní maratón o několik desítek cen.

REPORTÁŽ: Kniha roku 2019 živě

Článek od: Tereza Kadečková - 17.03.2020

29. února 2020 proběhlo v Praze v hezké hospůdce U Pecků živé vyhlášení ankety Kniha roku Sardenu a taky knih pětiletky. Sešlo se dvacet osobností české fantastiky – spisovatelé, redaktoři a překladatelé  – aby si poslechli výsledky, najedli se a pobavili.

REPORTÁŽ: Ozvěny nedělního Comic-Conu

Článek od: Monika Slíva - 24.02.2020

V loňském roce prolétla éterem prázdná informační bublina o připravovaném pražském ultra super mega conu, která nakonec dle očekávání s hlasitým lupnutím splaskla. O to těžší startovní pozici měl v přípravné a lákací fázi Comic-con. Za tím prvně zmiňovaným byli jacísi lidé, o kterých mezi fantazáky nikdo nikdy neslyšel. Posměváčci a nevěřící měli se svými pochybnostmi pravdu a byli na koni. Jenže! Za Comic-conem, poprvé oficiálně avizovaným na loňském, posledním PragoFFestu, stojí lidé, kteří moc dobře věděli, co dělají. A co je důležitější, mají nedocenitelné zkušenosti s organizováním takových akcí v českých luzích a hájích. A to už něco znamená. Posměváčci a nevěřící si sice vedli dál svou, ale realita jim tentokrát za pravdu nedala a šla si svou cestou.

REPORTÁŽ: HorrorCon 2019

Článek od: Redakce - 28.11.2019

Horror letos ovládl pražský Cross Club. Na 4. ročníku HorrorConu se strašilo, tančilo, četlo i soutěžilo. Podrobnou zprávu o dění i účastnících letošního děsuplného hemžení pro vás připravila Jana Bočková, přímá účastnice.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Reportáž